Retourneren
De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor pakketten die niet aankomen of verloren gaan tijdens het retourproces. Wel zoeken we natuurlijk met u naar een passende oplossing.
Retourneren: Hoe werkt het?
Je hebt het recht om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Volg de onderstaande stappen:
- Bestellingen geplaatst na 18 februari 2025, 15:00 uur: Retourneren kan eenvoudig via deze link, waar je direct een retourlabel kunt aanschaffen voor € 6,95.
- Bestellingen geplaatst vóór 18 februari 2025, 15:00 uur: Je dient zelf een retourlabel aan te schaffen en je pakket via een vervoerder naar keuze terug te sturen.
Stuur altijd het retourformulier mee voor een snelle afhandeling van jou retour.
Soms, bijv. vanuit België, is het voordeliger om een retourlabel zelf online te kopen bij DHL. Als je dit doet dan stuur je je pakketje rechtstreeks naar Dootje Fashion, Haarbrug 16, 3751 LM BUNSCHOTEN-SPAKENBURG.
Retourvoorwaarden
Om in aanmerking te komen voor een retour, moeten de artikelen voldoen aan de volgende voorwaarden:
- Het artikel moet ongedragen, ongewassen en onbeschadigd zijn.
- Het originele label/kaartje moet er nog aanzitten.
- Er mogen geen make-upvlekken, parfum- of zweetgeuren op het artikel zitten.
Download ons retourformulier hieronder, vul dit volledig in en stuur het mee met je retourzending.
Verwerking van retourzendingen en terugbetalingen
-
Voor reguliere artikelen: Zodra we je retour hebben ontvangen en gecontroleerd, verwerken we deze binnen 10 dagen. Je ontvangt het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) terug via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij de aankoop.
-
Betalingen via Klarna: Heb je via Klarna betaald, dan gelden de volgende voorwaarden:
- Klarna Betaal Later: Het openstaande bedrag op je Klarna-factuur wordt aangepast zodra wij je retour verwerken. Indien je al hebt betaald, wordt het bedrag teruggestort via Klarna. Dit kan 1-3 werkdagen duren, afhankelijk van je betaalmethode.
- Klarna Gespreid Betalen: Indien je hebt gekozen voor betaling in termijnen, wordt het retourbedrag verrekend met de nog openstaande termijnen. Eventueel te veel betaalde bedragen worden door Klarna aan je teruggestort.
Let op: Klarna is verantwoordelijk voor het terugbetalen van bedragen als je hebt gekozen voor hun betaalmethoden. Wij zorgen ervoor dat je retourverwerking wordt doorgegeven aan Klarna, waarna zij de terugbetaling uitvoeren.
- Voor sale-items: Artikelen uit de sale kunnen geretourneerd worden.
Garantie
Wij bieden geen wasgarantie op onze artikelen. Problemen na het wassen zijn voor eigen verantwoordelijkheid. Mocht er echter sprake zijn van een productiefout of ander defect bij ontvangst, meld dit dan binnen 24 uur via klantenservice@dootjefashion.nl met duidelijke foto’s van het probleem.
SALE items en Black Friday
Producten die echt permanent worden afgeprijsd in de SALE, via de live van TikTok of tijdens bijvoorbeeld Black Friday kunnen gewoon geretourneerd worden met bovenstaande voorwaarden.
Vragen?
Heb je vragen of twijfels over je retourzending? Neem gerust contact op via klantenservice@dootjefashion.nl of bezoek onze contactpagina.